البحث في...
الإسم
الإسم اللاتيني
البلد
التاريخ
القرن
الدين
التخصص
السيرة
 أسلوب البحث
البحث عن اي من هذه الكلمات
النتيجة يجب أن تحتوي على كل هذه الكلمات
النتيجة يجب أن تحتوي على هذه الجملة
أوريل سيمونسوهن

أوريل سيمونسوهن

الإسم اللاتيني :  Uriel Simonsohn
البلد : 
التاريخ :  ... - معاصر
القرن :  20 - 21
الدين : 
التخصص :  اليهود والمسيحيون في الاسلام

عضو هيئة التدريس في جامعة حيفا، تاريخ الشرق الأوسط،

مؤرخ للأديان والمجتمعات.

المناصب الأكاديمية:

2013 -: محاضر بقسم التاريخ في الشرق الأوسط، جامعة حيفا .

2010 - 2013: زميل ما بعد الدكتوراه، جمعية مارتن بوبر من الزملاء، والعبرية

جامعة القدس .

2008 - 2010: زميل ما بعد الدكتوراه، معهد الدراسات الدينية، جامعة ليدن .

 

التعليم :

شهادة الدكتوراه في دراسات الشرق الأدنى، جامعة برينستون، 2008. أطروحة: "الاختصاصات القضائية المتداخلة: الحدود الطائفية والاختيار القضائي بين المسيحيين واليهود تحت حكم مسلم في وقت مبكر" اللجنة: مارك كوهين، مايكل كوك، بيتر براون، ويليام جوردان.

M. فيل في دراسات الشرق الأدنى، جامعة برينستون، 2005. حقول الجنرالات: العصور القديمة المتأخرة، التاريخ الاجتماعي الإسلامي المبكر، التاريخ اليهودي في الشرق الأدنى.

M. فيل في التاريخ اليهودي والإسلامي، جامعة تل أبيب، 2003. الرسالة: "وضع الديمس داخل الإمامة الفاطمية في مصر" اللجنة: ديفيد واسرشتاين، كاميلا أدانغ

والشهادة الجامعية الاولى في التاريخ الحديث للشرق الأوسط والقرون الوسطى اليهودية، جامعة تل أبيب، 2000.

يركز بحثه على الديانات التوحيدية الثلاثة في الشرق الأدنى وحوض البحر الأبيض المتوسط من العصور القديمة المتأخرة إلى العصور الوسطى العليا.

له كتاب "العدالة المشتركة" (2011)، الذي يتناول حياة اليهود الربانيين والمسيحيين الشرقيين في الفترة الإسلامية الأولى.

من منشوراته ( باللغة الاصلية ) :

كتب :

1 - Jews, Christians and Muslims in Medieval and Early Modern Times: A Festschrift in Honor of Mark R. Cohen

By Marina Rustow and Uriel Simonsohn.

 

 

Download1,1861.8  More

2 - A Common Justice: The Legal Allegiances of Christians and Jews Under Early Islam (Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2011).

 

أوراق :

 

1 - "Muslim Involvement in Non-Muslim Political Affairs in the early Islamic Period," in J. V. Tolan, C. Nemo-Pekelman, N. Berend, Y. Masset (eds.), Religious Minorities in Christian, Jewish and Muslim Law (5th - 15th centuries) (Brepols, 2017), PROOF.

"2 - The Survival of the Household under Early Islamic Rule," in Eduard Iricinschi & Chrysi Kotsifou (eds.), Coping with Religious Change in the Late Antique Eastern Mediterranean (Tübingen: Mohr Siebeck, 2017), forthcoming.

"3 - Communal Membership Despite Religious Exogamy: A Critical Examination of East and West Syrian Legal Sources of the Late Sasanian and Early Islamic Periods," JNES 75/2 (2016): 249-66.

“4 - Blessed are the Peace Makers: An Ecclesiastical Definition of Authority in the Early Islamic Period.” In David Shulman (ed.), Mediations on Authority, 101-127. Martin Buber Society of Fellows Notebook Series; Jerusalem: Magnes Press, 2013.

"5 - The Introduction and Formalization of Civil Law in the East Syrian Church in the Late Sasanian–Early Islamic Periods," History Compass 14.5 (2016): 231-44.

"6 - The Legal and Social Bonds of Jewish Apostates and Their Spouses according to Gaonic Responsa," JQR 105.4 (2015): 417-39 [PROOF.

“7 - Conversion, apostasy, and penance: the shifting identities of Muslim converts in the early Islamic period.” In Arietta Papaconstantinnou et al. (eds.), Conversion in Late Antiquity: Christianity, Islam, and Beyond (Aldershot: Ashgate, 2015), pp. 197-218.

“8 - Justice.” In Guy Stroumsa et al. (eds.), The Oxford Handbook of the Abrahamic Religions (Oxford: Oxford University Press, 2015), pp. 137-65.

“9 - The Pact of ʿUmar in Religious and Cultural Contexts,” Historia 35 (2015) [In Hebrew]: 31-64.

“10 - Are Gaonic Responsa a Reliable Source for the Study of Jewish Conversion to Islam? A Comparative Analysis of Legal Sources.” In Jews, Christians and Muslims, pp. 119-38. PROOF.

“11 - Legislating Boundaries: Gaonic Response to Islamic Challenges.” In Avinoam Rosenak and Daphna Schreiber (eds.), The Halakhah: Hidden and Visible Conceptual and Ideological Contexts (Jerusalem. Magnes Press and Van Leer Institute, 2012) [in Hebrew], pp. 153-166.

“‘12 - Halting Between Two Opinions’: Conversion and Apostasy in Early Islam,” Medieval Encounters, 19/3 (2013): 342-370.

“13 - Conversion to Islam: A Case Study for the Use of Legal Sources,” History Compass, 11/8 (2013): 647-662.

“14 - Motifs of a South-Melkite Affiliation in the Annales of Saʿīd ibn Baṭrīq.” In S. Torallas Tovar and J.- P. Monferrer-Sala (eds.), Cultures in Contact Transfer of Knowledge in the Mediterranean Context (Beirut: CNERU, 2013), pp. 243-254.

“15 - The Biblical Narrative in the Annales of Saʿīd ibn Baṭrīq and the Question of Medieval Byzantine- Orthodox Identity,” Islam and Christian Muslim Relations 22/1 (2011): 37-55.

“16 - The Christians Whose Force is Hard: Non-Ecclesiastical Judicial Authorities in the Early Islamic Period,” Journal of the Economic and Social History of the Orient 53/4 (2010): 579-620.

“17 - Communal Boundaries Reconsidered: Jews and Christians Appealing to Muslim Authorities in the Medieval Near East,” Jewish Studies Quarterly 14/4 (2007): 328-363.

“18 - Seeking Justice among the ‘Outsiders’: Christian Recourse to Non-Ecclesiastical Judicial Systems under Early Islam,” Church History and Religious Culture 89/1-2 (2009): 191-216.

 

رابط المصدر :

https://haifa.academia.edu/UrielSimonsohn

مصدر آخر :

http://lecturers.haifa.ac.il/en/hcc/usimonsoh/Pages/default.aspx#