ايتزجك ويسمان
Itzchak Weismann
14ولد في سبتمبر عام 1961 في حيفا
مستشرق إسرائيلي . وهو أستاذ الدراسات الإسلامية في جامعة حيفا
وتشمل خبرته مجالات منها الصوفية ، وخاصة النقشبندية الحديثة , سوريا , و الإسلام في الهند .
التعليم :
بكالوريوس مع مرتبة الشرف - تاريخ الشرق الأوسط قسم وبرنامج الشرف على درجة البكالوريوس. جامعة حيفا (1987).
ماجستير بامتياز - تاريخ قسم الشرق الأوسط. جامعة حيفا (1990).
شهادة الدكتوراة بامتياز مع مرتبة الشرف - تاريخ قسم الشرق الأوسط. جامعة حيفا (1997)
ما بعد الدكتوراه - جامعة برينستون (1998-1999)
كلية سانت أنتوني بجامعة أكسفورد (2000) .
المراكز العلمية :
مستشار علمي حول الإسلام ، جامعة إسرائيل المفتوحة.
عضو لجنة المطبوعات الجمعية الإسرائيلية للدراسات الإسلامية والشرق الأوسط.
من اعماله ( باللغة الاصلية ) :
الكتب :
1- Taste of Modernity: Sufism, Salafiyya, and Arabism in Late Ottoman Damascus. Leiden: Brill, 200 1 , 343pp.
2- The Naqshbandiyya: Orthodoxy and Activism in a Worldwide Sufi Tradition. London and New York: Routledge, 2007, xv+208pp.
3- Co. ed Ottoman Reform and Islamic Regeneration. London: I.B. Tauris, 2005, 240 pp .
4- Co. ed. Conversion, Sufism, Revival and Reform in Islam: Essays in Memory of Nehemia Levtzion. Jerusalem: Magnes Press, 2009 (in Hebrew).
المقالات :
“Sa‘id Hawwa - The Making of a Radical Muslim Thinker in Modern Syria,” Middle Eastern Studies 29 (1993), 601-623.
“The Islamic Opposition in Ba‘thist Syria,” The New East 35 (1996), 83-104 (in Hebrew).
“Sa‘id Hawwa and Islamic Revivalism in Ba‘thist Syria,” Studia Islamica 85 (1997), 131-154.
“The Political Heritage of Ibn Taymiyya in the Light of the Original Salafiyya,” The New East 42 (2001), 25-42 (in Hebrew).
“Between Sufi Reformism and Modernist Rationalism - A Reappraisal of the Origins of the Salafiyya from the Damascene Angle,” Die Welt des Islams 41 (2001), 206-237.
“God and the Perfect Man in the Experience of ‘Abd al-Qadir al-Jaza’iri,” Journal of the Muhyiddin Ibn ‘Arabi Society 30 (2001), 55-72.
“The Forgotten Shaykh: ‘Isa al-Kurdi and the Transformation of the Naqshbandi-Khalidi Order in Twentieth Century Syria,” Die Welt des Islams 43 (2003), 273-293.
“Sufi Brotherhoods in Syria and Israel: A Contemporary Overview,” History of Religions 43 (2004), 303-318.
“The Naqshbandiyya-Khalidiyya and the Salafi Challenge in Iraq,” Journal of the History of Sufism 4 (2004), 229-240.
“The Invention of a Populist Islamic Leader: Badr al-Din al-Hasani, the Religious Educational Movement, and the Great Syrian Revolt,” Arabica 52 (2005), 109-139.
“The Politics of Popular Religion: Sufis, Salafis, and Muslim Brothers in Twentieth-Century Hamah,” International Journal of Middle East Studies 37 (2005), 39-58.
“Suriye ve İsrail’de Tarikatlar: Günümüzdeki Duruma Toplu Bir Bakış,” Tasavvuf 17 (2006), 267-281 (in Turkish).
“The Sociology of ‘Islamic Modernism’: Muhammad ‘Abduh, the National Public Sphere, and the Colonial State,” The Maghreb Review 32 (2007), 104-121.
“Abu al-Huda al-Sayyadi and the Rise of Islamic Fundamentalism,” Arabica 54 (2007), 586-592.
“The Deviant Dervishes, Sufism, and Muslim Orthodoxy,” Jama‘a 15 (2007), 85-95 (in Hebrew).
“The Hidden Hand: The Khalidiyya and the Orthodox–Fundamentalist Nexus in Aleppo,” Journal of the History of Sufism 5 (2007), 41-59.
“Dieu et l’Homme Parfait dans la Realisation de ‘Abd al-Qadir al-Jaza’iri,” Vers la Tradition 114-115 (2008-2009), 118-133 (in French).
“Genealogies of Fundamentalism: Salafi Discourse in Nineteenth-Century Baghdad,” British Journal of Middle Eastern Studies 36 (2009), 269-282.
“Democratic Fundamentalism? – The Practice and Discourse of the Muslim Brothers Movement in Syria,” The Muslim World 100 (2010), 1-16.
وللاطلاع على تفاصيل اوفر يرجى الرجوع الى المصدر
بالرابط التالي :
رابط موقع – ويكيبيديا :
https://de.wikipedia.org/wiki/Itzchak_Weismann
رابط آخر :